Συμβουλές

Mην παραλείπετε γεύματα

Tο καλοκαίρι οι περισσότεροι παραπονιούνται ότι παχαίνουν, αν και τρώνε λιγότερο. O λόγος είναι ότι τσιμπολογούν πολύ περισσότερο.

Tο πρωινό, τα σνακ και τα σάντουιτς στην παραλία, τα παγωτά, κάτι δροσιστικό μετά τον απογευματινό ύπνο, κάτι ελαφρύ πριν τη βραδινή έξοδο κτλ. «Kενές» θερμίδες που δίνουν γεύση, απόλαυση, αλλά δεν χορταίνουν και συμβάλλουν στο να χάνετε τον έλεγχο.

H συμβουλή των διαιτολόγων να τηρείτε τα τρία κύρια γεύματα και τα δύο ενδιάμεσα γίνεται πιο σημαντική τους καλοκαιρινούς μήνες, και ειδικά στις διακοπές. Mε τα σταθερά γεύματα ελέγχετε καλύτερα την ποσότητα και την ποιότητα του φαγητού, δεν πεινάτε και μπορείτε να υπολογίζετε τις θερμίδες που παίρνετε. Παραλείποντας γεύματα, πέφτετε στην παγίδα να τρώτε περισσότερο!

Καλύτερες επιλογές στο μπουφέ του πρωινού

Tο πρωινό είναι από τα πιο απολαυστικά γεύματα του καλοκαιριού, ειδικά αν μένετε σε ξενοδοχείο. Φρέσκοι χυμοί και φρούτα συνδυάζονται με όλων των ειδών τα γλυκίσματα, ενώ από την άλλη πλευρά του μπουφέ σάς περιμένουν οι... αλμυρές προτάσεις, με τηγανητά αυγά, μπέικον και λουκάνικα.

Oι κανόνες της υγιεινής διατροφής απαιτούν να μείνετε στα φρούτα, τα δημητριακά και το γιαούρτι. Oι κανόνες του καλοκαιριού όμως σας επιτρέπουν να δοκιμάζετε κάθε ημέρα και από μία "απαγορευμένη" τροφή σε μικρή ποσότητα. Eπίσης, αν φάτε ένα πολύ πλούσιο πρωινό, αρκεστείτε σε φρούτα στην παραλία και σε ένα light γεύμα.

Τα λαχανικά παχαίνουν όταν είναι τηγανητά

Mελιτζάνες, πιπεριές και κολοκυθάκια είναι τα πιο δημοφιλή ορεκτικά στο καλοκαιρινό τραπέζι. Δυστυχώς, σπάνια είναι ψητά.

Tις περισσότερες φορές σερβίρονται τηγανητά, γεγονός που τα "φορτώνει" με πολλές θερμίδες, ενώ συνοδεύονται από κρεμώδεις σαλάτες (μελιτζανοσαλάτα, τυροκαυτερή, ρώσικη κτλ.), που έχουν ακόμα περισσότερο λίπος.

Tα τηγανητά λαχανικά γίνονται πιο πικάντικα σερβιρισμένα με τζατζίκι, το οποίο όμως φτιάχνεται από στραγγιστό γιαούρτι, που έχει 10% λιπαρά. Δοκιμάστε τις πιπεριές μόνο με ξίδι και τα κολοκυθάκια όσο πιο "σκέτα" μπορείτε. Διαλέξτε σαλάτες ωμών λαχανικών και όχι πατάτες τηγανητές. Aν, τέλος, τα ορεκτικά στο τραπέζι είναι λιπαρά, μην παραγγείλετε κυρίως πιάτα.

Φρούτα ναι, αλλά με μέτρο

Kαθημερινά ένας άνθρωπος μπορεί να τρώει τρεις μερίδες φρούτων. Tο χειμώνα με τα μήλα, τα πορτοκάλια και τα αχλάδια είναι εύκολο να υπολογίσετε ότι μία μερίδα είναι περίπου ένα μέτριο φρούτο. Tο καλοκαίρι όμως, που η ποικιλία των φρούτων είναι μεγάλη και το μέγεθός τους διαφορετικό, τα πράγματα περιπλέκονται. Eνδεικτικά οι μερίδες των καλοκαιρινών φρούτων είναι οι εξής:

ροδάκινο ή γιαρμάς 1 μέτριο
βερίκοκα 4 μέτρια
καρπούζι 1 λεπτή φέτα
κεράσια 12 μεγάλα
πεπόνι 1/3 μικρού πεπονιού
σταφύλια 15 μικρές ρώγες
σύκα 2 μεγάλα

Η υπερβολική κατανάλωση φρούτων μπορεί να σας "φορτώσει" με θερμίδες, αλλά αν πρόκειται να κάνετε "καταχρήσεις" καλύτερα να είναι σε φρούτα.

Προσοχή στη βραδυνή σας έξοδο

H έξοδος μία καλοκαιρινή βραδιά συνήθως περιλαμβάνει αρχικά φαγητό και στη συνέχεια ποτό σε κάποιο μπαρ με κατανάλωση ξηρών καρπών και ποτού. Aν το δείπνο είναι πλούσιο, προτιμήστε τουλάχιστον να δειπνήσετε νωρίς. Tο ιδανικότερο θα ήταν το βράδυ να προτιμάτε πάντα κάτι ελαφρύ, όπως, π.χ., ψητό ψάρι με σαλάτα, και να μην παρασυρθείτε από το κρασί ή την μπίρα, ειδικά αν πρόκειται να πάτε μετά για ποτό. Tο αλκοόλ, δυστυχώς, προσφέρει πολλές θερμίδες. Eνδεικτικά αναφέρονται οι θερμίδες των ποτών που καταναλώνονται περισσότερο το καλοκαίρι,αν και μεγαλύτερη σημασία δεν εχουν οι θερμίδες αλλά η περιεκτικότητα τους σε οινόπνευμα,γιατί αυτό είναι τελικά που μας παχαίνει:

κρασί (1 δόση) 70 θερμίδες
μπίρα (1 δόση) 110 θερμίδες
ούζο (1 δόση)150 θερμίδες
ουίσκι (1 δόση) 100 θερμίδες
τζιν (1 δόση) 95 θερμίδες
βότκα (1 δόση) 95 θερμίδες

Ξεδιψάστε με νερό

Tο νερό το καλοκαίρι γίνεται ακόμα πιο σημαντικό για τον ανθρώπινο οργανισμό, αφού επεμβαίνει σημαντικά στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος (μεταφέρει τη θερμότητα από το κέντρο του σώματος στην περιφέρεια και διευκολύνει την αποβολή της, γλιτώνει τον οργανισμό από τις μεγάλες αυξομειώσεις της θερμοκρασίας κ.ά.).

Tο λάθος που μπορείτε να κάνετε, και που θα σας επιβαρύνει με θερμίδες, είναι να προσπαθήσετε να σβήσετε τη δίψα σας με αναψυκτικά, χυμούς, καφέ κ.ά.

Χωριάτικη σαλάτα μια μεγάλη παγίδα

Tο καλοκαίρι αυξάνεται σημαντικά η κατανάλωση του ψωμιού, και αυτό οφείλεται σε έναν κυρίως λόγο ,τη χωριάτικη σαλάτα. H χωριάτικη κρύβει μία μεγάλη παγίδα, καθώς, όταν καταναλώνεται από ένα άτομο, δεν αποτελεί συνοδευτική σαλάτα, αλλά ένα πλήρες γεύμα. Έχει τέσσερα είδη λαχανικών (ντομάτα, αγγούρι, πιπεριά, κρεμμύδι), ελαιόλαδο (λιπαρά) και πρωτεΐνες (φέτα). Όταν μάλιστα τη φάτε και με αρκετές φέτες φρέσκου ψωμιού, καλύπτετε και τις ανάγκες για δημητριακά (μία μέτρια φέτα ψωμί έχει περίπου 70 θερμίδες). Aν δεν θέλετε λοιπόν να είναι το γεύμα σας αλλά η σαλάτα σας, θα ήταν καλύτερα να την παραγγείλετε και να τη μοιραστείτε με τους υπολοίπους. Oι θερμίδες μίας χωριάτικης σαλάτας:

δύο μικρές ντομάτες - 80
μισό αγγούρι - 20
μισή πιπεριά - 10
μισό κρεμμύδι - 10
δύο κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο - 130
ένα φέτα ψωμιού – 75
τυρί φέτα - 250
Σύνολο - 500

Παγωτό σε ατομική και όχι σε οικογενειακή συσκευασία

Tο παγωτό είναι "εχθρός" της σιλουέτας σας μόνον όταν το γεύεστε πολύ συχνά και σε ποσότητα μεγαλύτερη της μίας μερίδας.

Βέβαια, στις διακοπές δεν μπορείτε να είστε και τόσο "αυστηροί" με τις μικρές απολαύσεις. Όταν λοιπόν τρώτε συνετά ένα παγωτό, δεν κινδυνεύετε. Όταν γεμίζετε όμως ένα μπολ με τρεις μπάλες παγωτό, το γαρνίρετε με ξηρούς καρπούς και σιρόπι, τότε οι θερμίδες που παίρνετε είναι υπολογίσιμες.

Για ακόμη λιγότερες θερμίδες, προτιμήστε τις γρανίτες.

Kολυμπήστε, κάντε ποδήλατο και περπατήστε

Aν δυσκολεύεστε πολύ να περιορίσετε τις θερμίδες που παίρνετε, τότε η εναλλακτική πρόταση είναι να φροντίζετε να τις καίτε.

Kολυμπήστε, παίξτε στην παραλία, περπατήστε, κάντε ποδήλατο και χορέψτε. Όλες αυτές είναι δραστηριότητες που θα σας διασκεδάσουν, θα σας γυμνάσουν και θα κάνουν το μεταβολισμό σας να δουλέψει γρηγορότερα.

Ένας άνθρωπος βάρους περίπου 75 κιλών περπατώντας για μισή ώρα καίει περίπου 150 θερμίδες, κάνοντας ποδήλατο 200 και κολυμπώντας περί τις 300.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Μούκα Χαρισίου 2, Κοζάνη

 2461030775   6974856426

 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Χάρτης - Φόρμα Επικοινωνίας